بامکوک مگ
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

راه اندازی فروشگاه کیف و کفش یک طرح تجاری کم ریسک است که بارها امتحان خود را پس داده است. راه اندازی و مدیریت مغازه

محتوای جدول

راه اندازی فروشگاه کیف و کفش یک طرح تجاری کم ریسک است که بارها امتحان خود را پس داده است. راه اندازی و مدیریت مغازه کیف و کفش کار چندان سختی نیست. به شرط آنکه روش های احداث یک فروشگاه معتبر و حرفه ای را بلد باشید. احتمالاً حالا که تصمیم به راه اندازی فروشگاه گرفته اید، دوست دارید تا با رمز موفقیت فروشگاه های محبوب و پرطرفدار آشنا شوید. با این مقاله از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) همراه شوید تا با 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش آشنا شوید.

اصلی ترین گام ها در راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

حتماً متوجه شده اید که در شهر تهران، تنوع قابل توجهی از فروشگاه کیف و کفش وجود دارد. حتی در مراکزی از تهران، بورس فروش کیف و کفش نیز شکل گرفته است. اما با وجود تنوع گسترده، تنها برخی مغازه ها نظر مشتری را به حضور در فروشگاه و خرید از آن ترغیب می کند. به نظر شما رمز موفقیت این دسته از فروشگاه ها چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت راه اندازی فروشگاه کیف و کفش، یک شبه رخ نمی دهد. اما یک فرمول جادویی وجود دارد که می تواند موفقیت شما را در راه اندازی یک کسب و کار جدید، تضمین کند. ما در ادامه از اسرار راه اندازی یک فروشگاه معتبر و موفق پرده بر می داریم. اما پیش از هر چیز شما را با 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش آشنا می کنیم. برای احداث یک فروشگاه معروف و محبوب، باید 6 قدم اساسی را محکم و مصمم بردارید.

برنامه ریزی دقیق برای راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

1. برنامه ریزی دقیق برای ایجاد پلن تجاری موفق

 اولین گام از شروع هر کسب و کاری، به ترسیم پلن تجاری اختصاص می یابد. این مسئله در خصوص راه اندازی فروشگاه کیف و کفش نیز صدق می کند. اگر تصمیم دارید تا آینده شغلی خود را در راه اندازی یک کسب و کار جدید تضمین کنید، باید در اولین گام وقت و انرژی زیادی را به ترسیم پلن تجاری اختصاص دهید.

ممکن است برنامه ریزی برای شروع کار مدت ها طول بکشد. اما مطمئن باشید ارزشش را خواهد داشت. یک پلن تجاری دقیق و استاندارد کمک می کند تا مسیر راه اندازی فروشگاه ساده تر شود. برای مثال اگر تعیین کنید از کدام منطقه تهران مغازه اجاره می کنید، چه مقداری برای اجاره پرداخت می کنید، از کدام مراکز، کیف و کفش را به شکل عمده تهیه می کنید و چه برنامه ای برای بازاریابی دارید، خیلی سریع و بدون دردسر به آن ها جامه عمل می پوشانید. زمانی که به فکر راه حل برای انجام این امور می افتید، ناخودآگاه با چالش های مسیر نیز آشنا می شوید. پس از مدت کوتاهی شما راهکار برای حل عموم چالش ها را در جیب دارید و هیچ مشکلی سورپرازیتان نمی کند.

بیشتر بخوانید: مراحل راه اندازی یک پت شاپ موفق

2. تشخیص هزینه های لازم و بودجه مورد نیاز

دومین گام از 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش به تعیین بودجه اختصاص می یابد. در این مرحله از کار باید منابع مالی را مشخص کنید تا بتوانید در صورت نیاز بودجه مورد نیاز را ارتقا دهید. پیش از این بد نیست بدانید در پروسه راه اندازی فروشگاه کیف و کفش موفق و مجهز، چه هزینه هایی ضروری است.

هزینه خرید یا اجاره فروشگاه کیف و کفش

مشخصاً بخش زیادی از سرمایه شما صرف اجاره با خرید فروشگاه می شود. همانطور که می دانید تعرفه اجاره یا پیش پرداخت در تناسب با متراژ مغازه و محل استقرار آن تعیین می شود.

تشخیص هزینه های لازم و بودجه مورد نیاز راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

هزینه خرید اجناس مغازه

بخش دیگری از سرمایه شما صرف خرید انواع کیف و کفش می شود. تنوع قابل توجهی در میان کیف و کفش وجود دارد که باید بسته به سرمایه و بودجه خود، آن ها را تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم برای تضمین موفقیت خود تمام سنین و سلیقه ها را پوشش دهید. همچنین در صورتی که بودجه کافی در اختیار ندارید، کار خود را با خرید محصولات ایرانی آغاز کنید. چرا که خرید کیف و کفش از برندهای معتبر خارجی، هزینه زیادی می طلبد.

هزینه طراحی و دکوراسیون مغازه کیف و کفش

در سرمایه گذاری بر روی فروشگاه کیف و کفش، لازم است هزینه ای را برای چیدمان و دکوراسیون مغازه کنار بگذارید. هزینه چیدمان فروشگاه کیف و کفش بسته به متراژ مغازه و سلیقه شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ایده های جذاب برای راه اندازی مزون لباس عروس

سرمایه گذاری بر روی تبلیغات و بازاریابی

هزینه بازاریابی از دیگر هزینه های جاری در راه اندازی یک کسب و کار جدید است. خبر خوب اینکه هر آنچه که برای تبلیغات صحیح و هوشمند صرف می کنید، خیلی سریع به جیبتان باز می گردد. پس در تبلیغات مغازه خود خساست به خرج ندهید.

اجاره یک مغازه تجاری با موقعیت عالی

3. اجاره یک مغازه تجاری با موقعیت عالی

اگر تصمیم دارید تا نام فروشگاه خود را در لیست بهترین مغازه های کیف و کفش فروشی تهران قرار دهید، باید یک موقعیت عالی برای عرضه محصولات خود پیدا کنید. یک مغازه با متراژ خوب در مناطق پر بازدید تهران اجاره کنید تا بدین شکل شانس خود را برای فروش بالا ببرید.

مغازه هایی که در اطراف خیابان های مهم و پرتردد تهران، نام تجاری شما را در معرض دید هزاران سواره و عابر قرار می دهد. در حالیکه اجاره یک مغازه نقلی در خیابان های کم تردد و یا کوچه پس کوچه، شانس شما را برای فروش به طور کل از بین می برد.

4. انتخاب نام تجاری مناسب قبل از راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

مشخصاً هدف شما از راه اندازی یک کسب و کار جدید، درآمدزایی و برندسازی است. برای اینکه بتوانید در هر دو مورد موفق عمل کنید، باید در اولین گام ها، یک نام و نشان تجاری جذاب انتخاب کنید. هرقدر در انجام اینکار دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید، منفعت بیشتری می برید. چرا که یک نام تجاری جذاب تا مدت ها در ذهن مشتری باقی می ماند. از آنجایی که تثبیت نام و لوگو تجاری در ذهن بیننده یکی از اصلی ترین اصول برندسازی است، بهتر است در همین ابتدای کار، در انجام آن دقت کنید.

ایجاد یک دکور جذاب در مغازه

5. ایجاد یک دکور جذاب در مغازه

آنچه که پتانسیل فروش را در عرضه کیف و کفش بالا می برد، ایجاد ویترین جذاب در مغازه و دکوراسیون حرفه ای در داخل آن است. یک ویترین زیبا و شکیل می تواند به برگ برنده شما در مدیریت فروشگاه کیف و کفش تبدیل شود. حتماً دقت کرده اید که در فروشگاه های معتبر و پرفروش، مشتریان بدون در نظر گرفتن اجناس مغازه، تحت تأثیر ویترین آن قرار گرفته و وارد آن می شوند.

در بخش های داخلی مغازه نیز شیفته دیزاین و دکوراسیون آن می شوند و ناخودآگاه احساس نیاز می کنند. با احتمال بیشتری این افراد به مشتری دائمی مغازه تبدیل می شوند. این رمز موفقیت فروشگاه کیف و کفش معتبر در تهران است. شما نیز فاصله ای تا قرار گیری در لیست پرفروش ترین مغازه ها ندارید. کافیست ایجاد یک دکور جذاب را در اولویت قرار دهید.

6. بازاریابی و تبلیغات هوشمندانه

در آخرین گام از 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش باید سراغ بازاریابی محصول بروید. رقابت سخت و تنگاتنگی که در صنف فروش کیف و کفش وجود دارد، انجام تبلیغات را ضروری می سازد. بهتر است در بازاریابی محصولات و مغازه خود، تنها به تبلیغاتی فیزیکی همچون چاپ تراکت، بروشور یا بسته بندی های جذاب بسنده نکنید. آغوش خود را برای ابزارهای جدید و نوین باز بگذارید. چرا که این ابزارها به تازگی جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی بهترین آتلیه عکاسی

ساخت یک اکانت تجاری در گوگل یا اینستاگرام، می تواند آینده کسب و کار شما را متحول کند. اگر دقت کرده باشید، بهترین فروشگاه های کیف و کفش تهران، یک اکانت تجاری معتبر و پر بازدید در پلتفرم های اینترنتی دارند. راه اندازی اکانت اینستاگرام اگرچه ساده بنظر می رسد، اما مسیری پر فراز و نشیب است. بهتر است از افرادی که با الگوریتم های وبسایت های اینترنتی یا اینستاگرام آشنا هستند کمک بگیرید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

ایجاد یک دکور جذاب در مغازه

اسرار موفقیت در راه اندازی فروشگاه کیف و کفش

حالا که با 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش آشنا شدید، بد نیست تا با اسرار موفقیت برخی فروشگاه ها نیز آشنا شوید. اینکار مسیر دور و دراز موفقیت را کوتاه تر می کند. در یک نگاه کلی می توان موثرترین تکنیک های مدیریتی را در موارد زیر عنوان نمود.

  1. مشخص کردن حوزه فعالیت. برای مثال بدانید که برای کدام جنسیت یا گروه سنی اقدام به عرضه محصول می کنید. کفش مردانه، زنانه یا بچگانه؟
  2. ارائه زیباترین و جدیدترین انواع کیف و کفش. به گونه ای که مشتریان شما متوجه به روز بودن محصولات شوند.
  3. انتخاب تأمین کننده متعهد و خوش قول.
  4. شناخت کامل مشخصات محصول برای توضیح آن به مشتری.
  5. شناسایی روحیات جامعه هدف. برای مثال اگر برای حوزه کودک فعالیت می کنید، با روحیات دختر بچه ها یا پسر بچه ها آشنا شوید و در تناسب با سلایق آن محصول تهیه کنید.
  6. استخدام پرسنلی صبور و کاربلد. به گونه ای که به راحتی با مشتری به تعامل بپردازند و نیازهای او را برطرف کنند.
  7. برپایی جشنواره تخفیف در مناسبت های مختلف سال.
  8. تشویق مشتری به امتحان کردن کیف و کفش در کنار هم.
  9. ایجاد احساس نیاز در مشتری با تکنیک های فن بیان یا زبان بدن.

سخن پایانی؛

در این مطلب از بامکوک (بانک اطلاعات محل کسب و کار) شما را با 6 گام تا راه اندازی فروشگاه کیف و کفش آشنا کردیم. تلاش کنید تا این گام های اساسی را با انگیزه و اشتیاق کافی بردارید. در این حالت نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد. در نهایت نیز با تکنیک های موفق مدیریتی آشنا شوید تا علاوه بر راه اندازی یک فروشگاه معتبر، به عنوان یک مدیر کاربلد و کارکشته نیز شناخته شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *

مطالب مرتبط

اشتراک‌گذاری